90 13 620 542 90+

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
 

۵ راهکار مقابله با فرسودگی شغلی برای شما و کارمندانتان

مهرداد محمدرضا مشاور کسب و کار در ترکیه > وبلاگ  > ۵ راهکار مقابله با فرسودگی شغلی برای شما و کارمندانتان

۵ راهکار مقابله با فرسودگی شغلی برای شما و کارمندانتان

فرقی نمیکند شاغلید یا انتخاب شما راه اندازی کسب و کار در ترکیه است، فرسودگی شغلی در کمین است. من در این مقاله درباره چند راهکار ساده اما مهم برای پیشگیری از فرسودگی شغلی در ترکیه حرف زده ام. همراه ما باشید و نظراتتان را کامنت کنید.

برای مشاوره بیزینس در ترکیه روی واتس اپ با من در ارتباط باشید.

کلیک کنید

کارمندان شما هر چقدر هم که به شغل خود علاقه داشته باشند، اگر با مسئله فرسودگی شغلی مواجه شوند، برای رهایی از آن تلاش خواهند کرد. این پدیده به‌ویژه در میان کارمندانی که عمدتا عملکرد بالاتری داشته‌اند یا موفق بوده‌اند، رایج است.

مطالعات نشان می‌دهد، این دست از کارمندان مستعد خستگی مفرط و کارزدگی هستند؛ چرا که هر بار وظیفه خود را با موفقیت انجام می‌دهند، از سوی کارفرمایان تشویق شده و وظایف بیشتری بر دوش آنها گذاشته می‌شود.

علایم فرسودگی شغلی مثل:

  • انزوا؛
  • کج‌خلقی و زودرنجی؛
  • خستگی جسمی و روحی؛
  • خیال‌پردازی درمورد فرار از کار و مسئولیت‌های سنگین؛
  • ابتلای مکرر به بیماری‌های جسمی (مانند سرماخوردگی) و عوارض روحی (مانند افسردگی و اضطراب).

مطالب محبوب هفته: بیزینس وومن های ایرانی بسیار موفق را بشناسید

سناریوی تکراری فرسودگی شغلی را از اول داستان تشخیص دهید!

این سناریو را در نظر بگیرید. م یکی از کارمندانِ بسیار خوب شماست. هر کاری را که برعهده‌اش می‌گذارید با آغوش باز می‌پذیرد و با موفقیت انجام می‌دهد. در نتیجه، شما مسئولیت‌های بیشتری به او واگذار می‌کنید.

به‌تدریج عملکرد م کاهش می‌یابد و او با سرعت کمتری کار می‌کند. هر چند ساعات بیشتری را در مقایسه با گذشته در دفتر کار می‌ماند، اما پس از مدتی متوجه می‌‌شوید که بازدهی او رو به کاهش است. م حالا برای انجام وظایفش به زمان بیشتری نیاز دارد و خطاهایش هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود.

او مدام قهوه می‌نوشد تا کارش را انجام دهد و هر چه زودتر روز یا شیفت کاری‌اش را به‌پایان برساند. از نظر شما این علائم تنها نشان‌دهنده یک خستگی جزئی است.

م اما روزی خیلی ناگهانی نامه استعفایش را روی میز شما می‌گذارد و بهترین کارمند شما برای همیشه شرکت را ترک می‌کند.

م یک نمونه واقعی از فردی است که به فرسودگی شغلی مبتلا شده است.

فرسودگی شغلی یک مسئله شخصی نیست؛ برعکس یک مسئله سازمانی است که می‌تواند روی هر کدام از بخش‌های کسب‌وکار شما تاثیر بگذارد.

ممکن است غافلگیر شوید و از خود بپرسید: «چرا قبل از آنکه استعفا بدهد، در مورد این موضوع صحبت نکرد؟ چرا تا این حد خودش را تحت فشار قرار داد؟»

پاسخ واضح است. همه ما به‌خوبی می‌دانیم که وقتی از نظر ذهنی و جسمی خسته هستیم، سخت است که بهترینِ خود را در کار ارائه دهیم. اما در دورانی که همه افراد ساعات طولانی‌تری را صرف کار می‌کنند و به نسبت گذشته دیرتر به‎خانه‌هایشان می‌روند، درخواست برای فاصله گرفتن از کار، کمی زمان و استراحت از مدیر سخت‌تر است!

شاید علاقه مند باشید بخوانید: نوآوری در کسب و کار و هرچه لازم است بدانید

کارآفرینان هم فرسودگی شغلی میگیرند

اگر به تازگی کسب و کار در ترکیه آغاز کرده اید، حجم کار شما بالاس و نتیجه کار قطعی نیست، مراقب علایم فرسودگی شغلی باشید

هرچند کارآفرینی، شغلی بسیار رضایت‌بخش و ارزشمند است، اما تعداد قابل توجهی از کارآفرینان به فرسودگی شغلی مبتلا می‌شوند.

بنیانگذاران و موسسان شرکت‌ها اشتیاق قابل توجهی نسبت به شغلشان دارند، اما احتمال آنکه از نظر اجتماعی دچار انزوا شوند، بسیار بالاست. در عین حال، عدم قطعیت در طول انجام تمام فعالیت‌های آنها حاکم است. تمامِ این اتفاقات در طول زمان می‌تواند منجر به کارزدگی یا همان فرسودگی شغلی شود.حتی اگر به تازگی یک رستوران یا کافه افتتاح کرده اید، ماه های اول مجبورید بیشتر کار کنید و سود کمتری خواهید داشت.

همه این اضطراب ها و حجم کاری در کنار سود پایین میتواند شما را دلسرد و فرسوده کند. خیلی از کسب و کارها در ترکیه به همین دلیل شکست خورده اند.، یک شروع پرهیجان و با انرژی اما انرژی کافی برای ادامه وجود ندارد.

اگر دلایل شکست کسب و کارها در ترکیه رو میخواین بدونید، این مطلب برای شماست.

۵ راهکار مقابله با فرسودگی شغلی

۱- مسافرت بروید و به کارکنانتان ووچر سفر بدهید

اگر به کار در ترکیه مشغولید یا کسب و کاری راه اندازی کرده اید و تمام وقت را برای آن سپری میکنید، وقت آن است که مدتی را فاصله بگیرید و به سفر بروید. سفری که دست از کار کردن بکشید و دغدغه ای نداشته باشید. اگر فکر میکنید یک هفته کار نکردن زیاد است سفر سه روزه بروید اما بدون جواب دادن به ایمیل های کاری و تلفن های بیزینسی.

درباره فرانچایز و اخذ نمایندگی برند چه میدانید؟ این صفحه درباره اخذ نمایندگی برند در ترکیه است. کلیک کنید.

.

۲- تعادل کار و زندگی هم برای خودتان هم کارمندان

خیلی از ما بعد از مهاجرت به ترکیه، مشغله کاریمان بیشتر شده. چراکه به خصوص در ابتدای کار مجبوریم با شدت بیشتری کار کنیم تا به نتیجه دلخواه برسیم. کسب درآمد بالا و پیشرفت شغلی هدف بسیاری از سرمایه گذاران و کارآفرینان در ترکیه بوده و هست و همین هم باعث میشود تعادل کار و زندگی به هم بخورد. فراموش نکنید، همه این تلاشها برای زندگی بهتر است. پس وقت مشخصی برای خانه و خانواده خود بگذارید. شام را حتما در کنار خانواده باشید و روزهای آخر هفته را برنامه تفریحی در کنار دوستان و خانواده سِت کنید.

توصیه ای که به کارفرمایان دارم این است که کارمندانتان را هم به تعادل در کار و زندگی شخصی تشویق کنید. به آنها نشان دهید، سلامت روان آنها برای شما مهم است. اگر به خاطر فروش ویژه مجبورند بیشتر از ساعات معمولی کار کنند، حتما بعد از آن با دادن مرخصی یا ووچر هتل و تفریحات خانوادگی به آنها به وقت گذراندن برای خودشان تشویقشان کنید.

۳- در هر روز یک سقف تعیین کنید

اگر اعتیاد به کار دارید، باید بدانید، فرسودگی شغلی شما را هم تهدید میکند. افراد کمالگرا میخواهند تا حد امکان کار کنند و تمام وقت خود را صرف کار بیشتر میکنند اما این راه پیشرفت همیشگی نیست و میتواند به شما آسیب بزند.

مشخص کنید هرروز چند ساعت و چه مقدار کار میکنید، مقداری که تعیین میکنید باید منطقی و متعادل باشد و حتی اگر کار را تمام نکردید تا نیمه شب را مشغول کار نمانید. قطعا ممکن است بعضی روزها نیاز به کار بیشتر داشته باشید اما این نباید به عادت کاری شما تبدیل شود.

۴- ورزش کنید و برای کارکنانتان کارت باشگاه‌های ورزشی بگیرید

ورزش کردن مرتب هم از لحاظ روانی و هم از لحاظ جسمی به شما کمک میکند تا از فرسودگی شغلی فاصله بگیرید. این مسئله هم برای شما و هم کارکنانتان مهم است. گرفتن عضویت باشگاه ورزشی برای خودتان و هم تیمی هایتان میتواند انگیزه بیشتری به شما بدهد. علاوه بر اینکه دسته جمعی به ورزش میروید و روی تیم سازی اثر مثبتی دارد، این کار رضایت شغلی را هم بالا میبرد. به خصوص اگر کسب و کار در ترکیه دارید و مهاجر هستید، احتمالا دوستان زیادی ندارید و این فعالیت اجتماعی می‌تواند به بهبود زندگی شما کمک کند.

۵- کمک بخواهید!

کمال گرایی یکی از فاکتورهایی است که ما را به سوی فرسودگی شغلی میبرد. اما کمک خواستن بخشی از سبک فکری و سبک کاری کمال گرایان نیست.

یک کمالگرا معمولا ترجیح میدهد کار را خودش شروع کند و به روش خودش به پایان ببرد. اگر میخواهید فرسودگی شغلی نگیرید سعی کنید کمک بخواهید. مثلا فرض کنیم یک کسب و کار در ترکیه دارید و تمام کارها به روی شانه خودتان است. از قرارهای مالی و سروکله زدن با کارکنان. خریدها و محاسبه دخل و خرج.

همه و همه باری روی شانه شماست و مسيولیت بالایی هم دارد. علاوه بر این آشنا نبودن به قوانین ترکیه، یا آشنا نبودن به مراکز فروش عمده یا نداشتن لینک های خوب با همکاران میتواند کار را برای شما سخت کند.

من و تیمم اینجا هستیم تا به کسب و کارها در ترکیه کمک کنیم رشد کنند. من مهرداد محمدرضا با ۶ سال سابقه راه اندازی کسب و کار در ترکیه، می‌توانم بخش قابل توجهی از کارها را به عهده بگیرم. از جمله امور اداری و مالی و مالیاتی. خرید تجهیزات حرفه ای با بهترین قیمت، مکان یابی بیزینس در ترکیه و هرچه برای موفقیت کسب و کارتان نیاز دارید،

برای مشاوره بیزینس در ترکیه روی واتس اپ با من در ارتباط باشید.

کلیک کنید

3 نظر

  • sasan
    پاسخ شهریور 4, 1401 در 15:34

    به نظرم خیلی مهمه کارفرما این رو بفهمه ترکیه و ایران هم نداره

  • Mziar
    پاسخ شهریور 4, 1401 در 15:37

    نکته مهم برای جلوگیری از فرسودگی شغلی اینه که کارتون رو دوست داشته باشید!

ارسال نظر

مهرداد محمدرضا هستم
ارسال