90 13 620 542 90+

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
 

۵ مرحله کلیدی برای برندسازی در ترکیه

مهرداد محمدرضا مشاور کسب و کار در ترکیه > آموزش  > ۵ مرحله کلیدی برای برندسازی در ترکیه

۵ مرحله کلیدی برای برندسازی در ترکیه

مراحل برندینگ در ترکیه: برای برندینگ یک محصول به صورت بین المللی و البته برندسازی در ترکیه نیاز به برنامه ریزی جدی و دقیق دارید. من در این مقاله سعی کردم پنج مرحله اساسی و کلیدی را نام ببرم. دقت کنید این مراحل در هرجای دنیا مصداق دارد و تنها مصداقها و مثالهای ان در کشور ترکیه متفاوت است.

برای برندسازی در ترکیه با من در تماس باشید.

مهرداد محمدرضا، مشاور کسب و کار در ترکیه

۹۰ ۱۳ ۶۲۰ ۵۴۲ ۹۰+

به طور کلی گام اول برندسازی در جامعه ما به دو شکل اجرا می‌شود. آن چیزی که معمولاً مرسوم است و بیشتر سازمان‌ها از آن استفاده می‌کنند (و به همین علت هم اکثر پروژه‌های برندینگ شکست می‌خورد و ما به اندازه انگشتان یک دست برند قدرتمند نداریم)، طراحی هویت بصری است. 

از لوگو و بسته‌بندی گرفته تا شعار و سایر ملزومات بصری. واقعاً یکنفر نیست از خود بپرسد خب اگر برندسازی تا این حد ساده و پیش‌پا افتاده بود که همه محصولات و خدمات به راحتی به برندی قدرتمند بدل می‌شدند. پس چرا خیلی از کسب وکارهای نوپا با قصر برندسازی زمین میخورند؟ برای پاسخ به این سوال تا پایان گفتار «مراحل برندینگ در ترکیه» همراه من باشید.

برندینگ یا برندسازی مجموعه فعالیتهایی که کسب‌وکارها انجام می‌دهند تا تصویری برجسته‌ از محصول، خدمت و مجموعۀ خود در ذهن مخاطبان بسازند.

مرحله ۱: برندسازی – شناخت محصول

اولین مرحله از مراحل برندینگ چیست؟ قبل از اینکه برندینگ محصول را شروع کنید، بسیار مهم است که هدف خود را مشخص کنید. می‌خواهید کدام نیاز مشتری را رفع کنید؟ آیا محصول مشابهی در بازار وجود دارد؟ تا زمانی که ندانید محصول شما دقیقاً چیست و برای چه کسی مناسب است، نمی‌توانید یک برند قوی ایجاد کنید.

فراموش نکنید برندسازی فقط منحصر به محصول فیزیکی نیست و اگر خدمات ارایه میکنید هم برندسازی اهمیت زیادی دارد. مثلا دیجیکالا به عنوان ارایه خدمات فروش آنلاین و یا آرموت در ترکیه به عنوان بستر ارایه خدمات تکنیکی و نظافتی برندسازی شده اند.

سرویسهای من برای برندسازی در ترکیه چه هستند؟

مرحله ۲: برندسازی – تحقیقات بازار

تحقیقات بازار به گفته متخصصین برندسازی موثرترین قدم و پیش بینی کننده موفقیت برند شماست. باید رقبای خود را بشناسید. بدانید چه مزیت رقابتی نسبت به آنها دارید؟ هزینه تولید محصو،ل شما چقدر و قیمت محصول در بازار چقدر است؟ آیا محبوبیت محصول سیر صعودی، نزولی و یا ثابت دارد؟

علاوه بر اینها برای برندسازی در ترکیه نیاز دارید تحقیقات گسترده تری انجام دهید. چیزی که به عنوان مهاجر در ترکیه نیاز دارید بدانید این است که آیا مردم این کشور ازین محصول استقبال میکنند؟ آیا پیش از این کسب وکار مشابهی وجود داشته؟آیا به عنوان یک خارجی و یا یک ایرانی محدودیتی برای راه اندازی این کسب و کار در این حیطه ندارید؟

مشاغل ممنوعه در ترکیه برای ایرانیان

مهمتر اینکه قبل از ساخت تصویر برند باید بدانید، نیازهای مردم این کشور چیست و چه چیزی در خصوص این محصول به آنها حس مثبتی میدهد و تمایل آنها را برای خرید و تبدیل شدن به مشتری وفادار بیشتر میکند. اگر برای قشر خاصی محصول یا خدمات طراحی کرده اید، آنها به چه نوع برندی متمایل هستند؟

محدودیت مشتری، موفقیت یا ضرر؛ نیچ مارکتینگ

برای تحقیقات بازار میتوانید از پرسشنامه های حضوری آنلاین و یا از شرگتهای مشابه استفاده کنید. لینکداین هم یکی از پلتفورمهای مناسب تحقیقات بازار است.، بررسی پیج اینستاگرام و فیسبوک هم برای نظران مشتریان میتواند جالب توجه باشد.

مرحله ۳: هویت بصری برند

هویت بصری برند: تصویری که میسازید و قرار است ماندگار شود. چیزی که سالها با آن شما را میشناسند.

پس با دقت قدم بردارید و بیخیال لوگوی مجانی اینترنتی شوید.

هویت بصری و سومین گام از مراحل برندینگ در ترکیه : قبل از هر چیزی، شما باید نام برند را مشخص کنید. انتخاب نام فرایندی دشوار، پیچیده و وقت‌گیر است. در انتخاب نام به مخاطبِ هدف خود هم توجه کنید و مطمئن شوید انتخاب شما برای آن‌ها جذاب است.

دومین مرحله هم طراحی لوگو است. لوگو عنصر بسیار مهمی است که بهتر است ساده باشد. پیچیدگی بیش از حد لوگو به عدم انتقال پیام منجر می‌شود. لوگو باید به‌وضوح نشان دهد که محصول چه کاری انجام می‌دهد.

در مرحلهٔ بعدی، تکلیف پالت رنگی را مشخص کنید. شما باید بدانید از چه رنگ‌هایی استفاده کنید که بتوانید توجه مخاطبِ هدف را جلب کنید. پالت رنگی شما باید با چیزی که عرضه می‌کنید، هم‌خوانی داشته باشد.

در آخر هم باید به فکر طرح و شکل بسته‌بندی محصول باشید. البته اگر محصول فیزیکی ندارید، نیاز نیست نگران این بخش باشید.

چیزهای ساده‌ای مانند شکل بطری یا مواد استفاده‌شده باعث می‌شوند هویت برند شما متمایز شود. به‌عنوان مثال، استفاده از مواد قابل‌بازیافت در بسته بندی می‌تواند نشانهٔ روشنی از ارزش‌های شما باشد.

مرحله ۴: هویت دیجیتال

بدون تردید، یکی از مهمترین مراحل در دنیای امروز ساخت هویت دیجیتال برای یک برند است. چیزی که دست کم گرفتن آن میتواند برند شما را در گمنامی فرو ببرد.

هویت دیجیتال یک برند شامل صفحات سوشال مدیا، سایت و تبلیغات دیجیتال و همراهی با اینفلونسرهاست.

این اقدامات برای ساختن یک نام و تصویر ماندگار حیاتی است.

هویت دیجیتال باعث میشود برند شما تنها منحصر به یک شعبه نباشد. شناخت برند شما میتواند در سراسر دنیا و در هر جایی که به اینترنت دسترسی هست وجود داشته باشد.

  • سایت
  • صفحات اجتماعی مثل اینستاگرام
  • اینفلونسر مارکتینگ یا بهره گیری از سفری برند
  • کمپین های دیجیتال

مرحله ۵: تبلیغات محیطی و آنلاین

گام اخر پس از شکل گرفتن برند، وقت آن است که از آن رونمایی کنید و آن را به رخ دیگران بکشید. تبلیغات دیجیتال بدون مرز و بدون زمان و مکان هستند و فرصت دیده شدن در هرجایی به کمترین هزینه را به شما میدهند.

در عین حال تبلیغات محیطی هم اعتماد مردم را بر می انگیزند و با توجه به محدودیت تعدادی تبلیغات محیطی مثل بیلبورد میتوانند تاثیرگذاری خوبی در محصولات و خدمات ویژه داشته باشند.

برای دیده شدن یک رستوران در ترکیه و یا حتی برای شروع یک کسب و کار آنلاین مثل کریپتو کارنسی، تبلیغات محیطی میتواند تاثیر زیادی داشته باشد.

در ترکیه، سرمایه گذاری کنیم یا سپرده گذاری؟

برای برندسازی در ترکیه من و تیمم از ابتدا تا انتها در کنار شما هستم. برای استعلام هزینه ها با من در تماس باشید.

بدون ديگاه

ارسال نظر

مهرداد محمدرضا هستم
ارسال