90 13 620 542 90+

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
 

برندینگ در سوشال مدیا و هرچه باید بدانید

مهرداد محمدرضا مشاور کسب و کار در ترکیه > آموزش  > برندسازی  > برندینگ در سوشال مدیا و هرچه باید بدانید

برندینگ در سوشال مدیا و هرچه باید بدانید

اگر هدف شما ساختن یک بیزینس قوی و برندینگ است بدون شک برندسازی در شبکه های اجتماعی قدم مهمی در ماندگار شدن نام شما خواهد بود. من در این مطلب به کلیدی ترین نکات ببرندینگ در سوشال مدیا پرداخته ام و نکاتی درباره برندینگ در ترکیه یادآوری میکنم.

برای مشاوره برندسازی بیزینس در ترکیه روی واتس اپ با من در ارتباط باشید.

کلیک کنید

نکته مهم در توسعه بیزینس این است که با برندسازی درست میتوانید جامعه مناسبی از مخاطب هدف پیدا کنید و با واگذاری شعب از بیزینس خود هم رشد کنید و هم درآمد خوبی کسب کنید.

برای مثال چرم درسا با بررندسازی قوی که انجام داده، حالا سایر سرمایه گذاران متقاضی اخذ نمایندگی ازین برند هستند و حاضرند نه تنها در ابتدا برای داشتن تابلو درسا هزینه بپردازند بلکه تنها محصولات درسا را میفروشند و به این وسیله به برنداصلی سود خوبی میرسانند. برند استارباکس که در تمام دنیا شعبه دارد هم با روش فرانچایز رشد کرده. در واقع برندسازی و سیستم سازی قوی باعث شده بتواند شعب زیادی در دنیا واگذار کند.

درباره فرانچایز بیشتر بخوانید.

برندینگ چیست؟

به طور خلاصه برندینگ یا همان برندسازی (Branding) یکی از مهم‌ترین اصول هر کسب‌وکاری است که استراتژی ها و اصول خاص خود را دارد ، دانستن این اصول برای هر بیزینسی الزامی است. هر کس به فراخور حال خود و به تناسب نیاز خود تعریف برند و برندسازی را تغییر داده است. به زبان ساده، برند شما در واقع اعتبار شما در نزد مشتری است. برندینگ در ترکیه هم مثل هرجای دنیا حرف اول در توسعه یک کسب و کار را میزند.

اینکه بین کافه‌ها استارباکس را انتخاب میکنید، اینکه لباسهایتان را اغلب از فروشگاه زارا میخرید یا حتی در کشوری دیگر برگرکینگ انتخاب شما برای شامتان است، این تاثیر برندینگ است.

برندینگ ماندگار کردن نام شما در ذهن مخاطب است که در خرید بعدی محصول یا خدمات شما را ترجیح بدهد.

حتما بخوانید: برندسازی در ترکیه و چند گام تا ساختن یک برند قوی

برندینگ در سوشال مدیا

یکی از مهمترین ابزارهای برندسازی قوی، استفاده از رسانه ها و شبکه های اجتماعی است. تحقیقات اخیر که توسط سایت Econsultancy انجام شده است، نشان از آن دارد که امروزه، بیشترین سرمایه گذاری برند ها برای افزایش فالوورها و کسب شهرت برند خود در رسانه های اجتماعی است.

در این قسمت به ۴ نکته ضروری برندینگ در سوشال مدیا اشاره خواهیم نمود که برای رسیدن به این هدف کمک شایانی به شما خواهد داشت.

۱- انتخاب شبکه های اجتماعی درست!

فیسبوک : یکی از بهترین رسانه ها جهت گسترش برند می باشد که بیش از یک میلیارد نفر از آن استفاده می کنند و از طریق آن با هم در ارتباط هستند.

با اینحال فیسبوک در ایران نه تنها فیلتر است بلکه مخاطب زیادی هم ندارد. البته اگر برای برندسازی بین المللی برنامه دارید، فیسبوک قطعا گزینه مهمی است. نه تنها مخاطبان آن کم نیستند، بلکه امکاناتی مثل فروش و تبلیغات و آنالیز تبلیغات و گروه‌هایی از افراد با اهداف مشخص در فیسبوک میتوانند آن را به شبکه اجتماعی قوی برای برندسازی تبدیل کنند.

اینستاگرام : شبکه اجتماعی بر مبنای انتشار عکس و ویدئو با بیش از نیم میلیارد کاربر، بهترین انتخاب جهت برند سازی و معرفی محصولات می باشد و با استفاده از آن می توان بهترین نتایج را در صنایعی همچون پوشاک و خرده فروشان بدست آورد. اینستاگرام در حال حاضر محبوبترین شبکه اجتماعی دنیا و البته بین ایرانیان است. اینستاگرام شبکه اجتماعی پویاست که ابزارهای مختلفی برای تعامل با مخاطب به شما میدهد. همین مورد هم به گسترش شهرت شما بسیار کمک میکند، مخاطبان اینستاگرام ساعتهای زیادی را در این شبکه اجتماعی سپری میکنند و همین فرصت خوبی برای برندینگ در سوشال مدیاست.

پینترست : همچون اینستاگرام، شبکه اجتماعی اشتراک تصویر بوده و از آنجاییکه بیشتر کاربر آن را خانم ها تشکیل می دهد بهترین رسانه جهت معرفی محصولات زیورآلات و لباس می باشد.

لینکداین : این شبکه با بهره گیری از بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر در سراسر دنیا، به عنوان شبکه اجتماعی حرفه ای ها معرفی شده است که از طریق آن می توان با افراد متخصص در تمامی مشاغل دنیا در ارتباط بود. برند شما نیاز به داشتن پیشینه قوی دارد و یکی از نکاتی که به شما گرفتن نیروهای قوی در کار کمک میکند.

یوتیوب:‌شبکه اجتماعی قوی برای تولید محتوای ویدیویی. این پلتفرم بین رده سنی نوجوان و جوان بسیار محبوب است. همچنین بین طرفداران موزیک و برای محتوای آموزشی بسیار طرفدار دارد.

تیک تاک: برای برندینگ در سوشال مدیا، تیک تاک گزینه برندهای مختص نوجوانان است. این شبکه اجتماعی نسبتا نوظهور که بسیار رشد سریعی داشته است توانسته مخاطب خوبی جذب کند.

مطالب محبوب: چطور پرسنال برندینگ و برندسازی شخصی شما را پولدار میکند!

۲- ارائه مطالب ارزشمند و قابل اشتراک

انتشار محتوا در شبکه های اجتماعی باعث میشود تا بازدیدکنندگان به سمت برندها گرایش پیدا کنند. پس باید به این نکته توجه ویژه ای داشت که مطالب و محتوایی که تولید و منتشر می گردد می بایست جلوه گر برند برتر در ذهن مخاطب باشد. انواع پست و ویدیوها و عکس ها با استفده از ترند روز و رننگهای نشانگر بررند شما با دقت در کنار هم قرار میگیرند تا هویت دیجیتال شما را بسازند،

۳- اهرم تاثیرگذار: پروفایل کامل و دقیق

پروفایل چیزی است که شما با آن شناخته میشوید. نام، رنگها، نوع موزیک روی ویدیوها، قالب صفحه، شکل و تعداد هایلایتها، همه و همه روی تصویر مخاطب از برند شما موثر است.

در دنیای امروز برندینگ در سوشال مدیا بخش مهمی از هویت برند شما را تشکیل میدهد. ما وقتی نامی میشونیم اول اسم را در اینستاگرام یا در سایر شبکه های اجتماعی جستجو میکنیم. و هر نمادی میتواند روی تصویر ما از برند تاثیر بگذارد. مثلا صفحه مینیمال یا رنگهای سیاه و سفید هرکدام نشاندهنده کانسپت بیزینس شما خواهد بود.

استفاده از نام برند، آدرس سایت، برچسب و هشتگ ها در قسمتی از محتوا تاثیرات فوق العاده زیادی در ارجاع مخاطبان به پروفایل شبکه اجتماعی و سایت خواهند داشت. همچنین از ابزارهای موثر می توان به ایمیل اشاره کرد. بعد از انتشار محتوا در شبکه های اجتماعی می توان با استفاده از ایمیل، مخاطبین خود را نسبت به انتشار مطلب جدید مطلع نمود و از این طریق ترافیک زیادی را به سمت آدرس مورد نظر ایجاد کرد.

۴- کمپین‌های تبلیغاتی

استفاده از کمپین های تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی، یکی از موثرترین روش هایی است که می توان از طریق برگزاری برنامه هایی که باعث حضور مخاطب درصفحه ی برند می شود، مخاطب را به مشارکت در آن صفحه ترغیب کرده و از این طریق جایگاه اجتماعی مناسبی برای برند در میان مخاطبین پدید آورد.

امروزه استفاده از شبکه های اجتماعی به علت داشتن قدرت نفوذ و جایگاه ویژه در میان مردم، به عنوان یکی از تاثیرگذار ترین روش ها به منظور ارتباط با مخاطب، بازاریابی و جذب مشتری شناخته می شود که در صورت استفاده نادرست و عدم وجود برنامه مناسب، موقعیت ها و تجربه های بزرگ برای برند ها از دست خواهد رفت. تبلیغات بلاگری بخش مهمی از برندینگ در سوشال مدیا را تشکیل میدهد.

۵- بررسی و آنالیز اطلاعات پروفایل (insight)

در آخرین گام فراموش نکنید اطلاعاتی که سوشال مدیا از پست ها و پروفایلتان به شما میدهد را بررسی کنید. این اطلاعات به شما نشان میدهد که چه پستهایی تاثیرگذاری بیشتری برای مخاطب داشته اند، چه رده سنی شما را دنبال میکنند و چه افرادی از چه جنسیتی صفحه و بیزینس شما را ترجیح میدهند. این اطلاعات در ادامه راه و حتی تعدیل محصول و خدماتتان موثر است.

۶- ارتباط با مخاطب و برندینگ در سوشال مدیا

برندینگ یک مجموعه اقدامات برای شناخته شدن شما بین مخاطبان است. فراموش نکنید سوشال مدیا جایی برای تبادل نظرات است و تنها یک تیریبون برای سخنرانی شما نیست. باید اجازه بدهید از شما سوال کنند، به سوالات آنها جواب بدهید و به نظرات و انتقادات و شکایات آنها گوش کنید.

این موارد نه فقط به چهره مردمی برند شما کمک میکند، بلکه به شما راه را نشان میدهد. حتی شاید دقیقتر از آمار اینستایت اینستاگرام.

وام کسب و کار در ترکیه. برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

برندسازی در شبکه های اجتماعی در ترکیه

اگر به برندینگ در ترکیه فکر میکنید و میخواهید از شبکه های اجتماعی استفاده کنید باید چند نکته را یادآوری کنم.

۱- در کنار اینستاگرام به تیک تاک و یوتیوب هم توجه ویژه کنید.

۲- جامعه مخاطب هدف را مشخص کنید. هدف شما خارجی‌ها هستند یا ایرانی ها و یا شهروندان ترک. یا اینکه به برندسازی بین المللی فکر میکنید.

۳- رده سنی مخاطب برندتان را مشخص کنید و علایق آنها را پیدا کنید. فیلمها و خواننده های محبوب این نسل چه هستند؟ برای تبلیغات و کمپین ها ار ترندهای آن بهره ببرید.

۴- برای انتخاب سلبریتیها و تبلیغات در اینستاگرام و یوتیوب با یک متخصص شهروند ترک مشورت کنید، گاهی یک نفر برای ویژگیهایی معروف است که اساسا به برند شما ضربه میزند.

مطالب محبوب هفته: در ترکیه نمایندگی برندهای پوشاک مثل کوتون چقدر هزینه دارد؟

برای برندسازی در ترکیه من و تیمم همراه شما خواهیم بود.کارتان را از صفر تا صد به ما بسپارید.

برای مشاور برندینگ در ترکیه روی واتس اپ با من در ارتباط باشید.
کلیک کنید

بدون ديگاه

ارسال نظر

مهرداد محمدرضا هستم
ارسال