90 13 620 542 90+

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
 

۱۰ سوالی که قبل از راه اندازی بیزینس در ترکیه باید از خودتان بپرسید

مهرداد محمدرضا مشاور کسب و کار در ترکیه > راهنمای کسب و کار  > ۱۰ سوالی که قبل از راه اندازی بیزینس در ترکیه باید از خودتان بپرسید

۱۰ سوالی که قبل از راه اندازی بیزینس در ترکیه باید از خودتان بپرسید

اگر به شروع و راه اندازی بیزینس در ترکیه فکر میکنید دست نگه دارید، ابتدا این ۱۰ سوال را از خود بپرسید بعد شروع کنید.شاید تصمیم شما سرنوشت ساز باشد!

بیزینس در ترکیه، یکی از راه های کسب درآمد ارزی است. اگر قصر مهاجرت دارید، ترکیه یکی از مقاصد عالی برای مهاجرت است. یک– به خاطر نزدیکی به ایران میتوانید هم در کنار خانواده خود باشید و هم از مزایای تبادلات ارزی آزاد استفاده کنید. دو– ترکیه از کشورهایی است که شرایط مهاجرت خوبی دارد و به مهاجران کاری بعد از ۵ سال نه فقط اقامت دایم، بلکه شهروندی و پاسپورت ترکیه اعطا میکند. سه – هزینه زندگی و البته هزینه شرع یک بیزینس در ترکیه اگر ریال تبدیل میکنید برای شما مناسب تر از کشورهایی است که ارز رایج آنها دلار و یورو است.

اما هر بیزینسی نمی تواند برای شما سودآور باشد، یا حتی ممکن است سود خوبی داشته باشد اما کاری نباشد که شما از آن لذت ببرید. علاوه بر این هر کاری در ترکیه مناسب هر کسی نیست. این ده سوال دا ببینید و بعد تصمیم بگیرید.

برای مشاوره بیزینس در ترکیه روی واتس اپ با من در ارتباط باشید.

کلیک کنید

بیشتر بخوانید: بیزینس‌های زودبازده در ترکیه را بشناسید.

پنج سوال برای راه اندازی هر بیزینسی

برای راه اندزی هر بیزینسی در هرجای دنیا نیاز دارید به چند نکته مهم دقت کنید. با پرسیدن این سوالات از خود به خودتان در پیشرفت این بیزینس کمک کنید. خیلی وقتها این سوالات گارانتی بیزینس شما خواهد بود.

۱- چه تجربیات و چه علایقی دارید؟

کاری میخواهید شروع کنید یا به علایق شما نزدیک است یا به تجربیاتتان. اگر کسب و کاری هست که نه به آن علاقه دارید و نه تجربه، صرفا چون با سرمایه شما همخوانی دارید یا چون به نظر ساده میرسد ر شروع نکنید.

۲- چقدر سرمایه دارید؟

بودجه و سرمایه ای که برای راه اندازی یک بیزینس دارید دومین تعیین کننده است. بلندپروازی ممکن است انگیزشی باشد اما میتواند به شکست شما بیانجامد.

در عین حال اگر میتوانید بزرگ شروع کنید و تجریه لازم را هم دارید چرا که نه؟

۳- چه مجوزهایی نیاز دارید؟

سوالات قبل از راه اندازی بیزینس تنها به دارایی های شما مرتبط نیست امکان سنجی هم بخشی ازین داستان است. فرقی نمیکند به راه اندازی بیزینس در ترکیه فکر میکنید یا ایران یا هرجای دنیا نیاز است به مجوزهای لازم فکر کنید. به هزینه و امکان آن هم. برای مثال اگر به راه اندازی یک تور تفریحی فکر میکنید باید بدانید نیاز به مدرک مرتبط برای اخذ مجوز دارید و همچنین مجوز الکل در هر محل باید توسط پلیس بررسی شود. تا مشخص شود با مدارس و مساجد چقدر فاصله دارد.

۴- خاک خوری بیزینس چقدر است؟

هر کسب و کاری که شروع کنید از روز اول به اندازه پیشبینی های شما درآمدزا نخواهد بود و برای مدتی احتمالا هزینه های شما بیشتر از درامدتان است. ممکن است یک ماه تا ۶ ماه خاک خوری داشته باشید.

این مسيله برای سرمایه گذاران خورد و البته مهاجران و بیزینس در ترکیه اهمیت بیشتری دارد.

مطالب مرتبط: چرا یک بیزینس در ترکیه شکست میخورد؟

۵- آیا توان مدیریت بیزینس را دارید؟

راه اندازی یک بیزینس با مدیر موفقی بودن متفاوت است. شما ریسک کار را میپذیرید و این پر از چالش است. مشتری دارید یا نه باید هزینه ها را بپردازید و این یعنی استرس بالا در شرایط آف سیزن. در عین حال مشتریان شما ممکن است از حدی بیشتر شده، ناراضی باشند و یا بدقلق. ممکن است با شهرداری به مشکل بخورید ممکن است ورشکست شید در عین حال هم ممکن است سرمایه شما چندین برابر شود. در هرحال اگر به راه اندازی بیزینس فکر میکنید بیشتر از چیزی که فکر میکنید نیاز به مشاوره دارید و من، مهرداد محمدرضا، برای همین اینجا هستم.

پنج سوال برای راه اندازی بیزینس در ترکیه

اگر به راه اندازی یک بیزینس در ترکیه فکر میکنید، دغدغه های شما فقط بیزینس نخواهد بود. محدودیت هایی وجود دارد که نه فقط برای هر مهاجری بلکه برای ایرانیان بیشتر است.

من در اینجا سوالات قبل از راه اندازی بیزینس در ترکیه را لیست کرده ام. قطعا سوالات بیشتری هم وجود دارد اما این لیست مهمترینهاست.

۱- جامعه هدف بیزینس شما در ترکیه چه کسانی هستند؟

اگر به راه اندازی کسب و کار در ترکیه برای ایرانیان فکر میکنید، باید دقت کنید جمعیت ایرانیان در کل ترکیه، طبق گزارش سایت مهاجرت ترکیه ۲۰۲۲، حدود ۳۰۰هزار نفر است. این تمام ایرانیان در کل کشور ترکیه در شهرهای مختلف مثل ازمیر و آنتالیا و بودروم و سامسون و یالوا و غیره هستند. و البته این تعداد شامل دانشجو، پناهنده، پیر و جوان و کودک است.

پس فراموش نکنید تعداد مشتریان شما به شدت محدود است. این تعداد ممکن است برای یک بیزینس محدود عالی باشد اما چقدر میتوانید کارتان را گسترش دهید و به چه منابعی نیاز دارید به همه اینها فکر کنید.

اگر به راه اندازی بیزینس برای عربها یا روسها فکر میکنید دغدغه های مشابهی خواهید داشت. با این تفاوت که دانستن زبان آنها برای تبلیغات و سیستم ساپورت هم اهمیت بسیاری دارد. اگر مشتریان شما خارجی ها هستند یا ترکها همه و همه نیاز به منابع یکسان دارند. که نیاز به بررسی و امکان سنجی دارد.

در عین حال سن و جنس مشتری شما هم بسیار مهم است. مثالهای بسیاری وجود دارد مثلا در ترکیه اعتماد به آرایشگر مرد برای رنگ و مش بسیار بیشتر است و عملا بازار دست آنهاست.

۲- آیا مجوز لازم برای شما به عنوان ایرانی صادر میشود؟

خیلی از مشاغل در ترکیه برای خارجی ها ممنوع هستند و بعضی ها هم به دلایلی برای ایرانی ها مجوز صادر نمیکنند. برای مثال خارجی ها در ترکیه نمیتوانند داروخانه تاسیس کنند و یا برای راه اندازی یک نمایندگی از ودافن ایرانیان به مشکل برمیخورند چراکه این شرکت با سیستم بانکیی کار میکند که ایرانیان در ان تحریم هستند.

۳- شرایط اقامت شما به چه صورت است؟

اگر هدف شما اخذ اقامت کاری است باید بدانید نیاز است حداقل ۵ نفر ترک را در استخدام خود داشته باشید تا بتوانید چالیشما ایزین یا ویزای کار در ترکیه بگیرید. اما اگر با خرید ملک اقامت گرفته اید از همان روز اول نگران این مورد نخواهید بود.

۴- چطور نیروی انسانی را تامین میکنید؟

چهارمین مورد از لیست سوالات قبل از راه اندازی بیزینس در ترکیه درباره پرسنل است و البته این فقط یک سوال نیست و یک مجموعه است.

پیدا کردن نیرو در کشور ترکیه برای ایرانیان سختتر از چیزی است که فکرش را میکنید. اگر به یک متخصص تمام عیار نیاز دارید باید بگویم راه سختی را دارید. البته شرکتهایی هستند که در تامین نیرو به شما کمک میکنند.

علاوه بر این باید به این فکر کنید چطور با پرسنل خود ارتباط برقرار میکنید، زبان ترکی شما به اندازه کافی خوب است؟ برای آموزش پرسنل چه برنامه ای دارید؟

۵- تجهیزات و دکوراسیون را از کجا و چطور تهیه میکنید؟

آخرین از لیست سوالات قبل از راه اندازی بیزینس درباره خرید تجهیزات و دکوراسیون در ترکیه است که نگرانی زیادی برای ایرانی ها و هر خارجی در ترکیه دارد.

خرید برای یک فروشگاه یا مغازه با خرید خانه متفاوت است. از کیفیت محصولات یا نیاز به طراحی ویژه گرفته تا هزینه تمام شده آن، خرید با تعداد بالا، همه عوامل مهم هستند.

من و تیمم در این راه به شما کمک میکنیم و خرید تجهیزات و اخذ مجوزها تماما به عهده ما خواهد بود.

برای مشاوره بیزینس در ترکیه روی واتس اپ با من در ارتباط باشید.

کلیک کنید

بدون ديگاه

ارسال نظر

مهرداد محمدرضا هستم
ارسال