90 13 620 542 90+

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
 

کار در آنتالیا | سه پیشنهاد حساب شده

مهرداد محمدرضا مشاور کسب و کار در ترکیه > راهنمای کسب و کار  > کار در آنتالیا | سه پیشنهاد حساب شده

کار در آنتالیا | سه پیشنهاد حساب شده

کار در آنتالیا

اگر به دنبال کار در آنتالیا هستید، باید شرایط این شهر و فصلی بودن فضای کار در این شهر را هم در نظر بگیرید. فرصت های کسب و کار در آنتالیا بسیار است و در عین حال بی توجهی به محدودیت های آن هم میتواند به ضرر شما تمام شود.

من در این مقاله پنج پیشنهاد حساب شده برای راه اندازی کار در آنتالیا را آورده ام. مشاغل در آنتالیا به مشاغل دائم و مشاغل فصلی تقسیم میشود. در عین حال برای کسانی که به راه اندازی کسب وکار فکر میکنند یا به استخدام شدن می اندیشند من توضیحات لازم را نوشته ام.

مطالب مرتبط: میانگین درآمد در ترکیه سال ۲۰۲۲

دراین مطلب میخوانید:

  • ۳ پیشنهاد عالی برای راه اندازی کار در آنتالیا
  • مشاغل و راه های استخدام در آنتالیا

پیشنهاد راه اندازی کسب و کار در آنتالیا

گلخانه و مزرعه میوه

اولین پیشنهاد من برای راه اندازی کسب و کار در آنتالیا راه اندازی گلخانه یا باغهای میوه است. این شهر به خاطر تابستانهای طولانی و آب و هوای مرطوب و خاک حاصلخیز جای مناسبی برای راه اندازی گلخنه یا مزارع میوه است. آنتالیا جز تولیدکنندگان و صادر کنندگان بزرگ میوه در ترکیه و حتی دنیاست.

بیشتر بخوانید: صادرات و واردات در ترکیه

اگر به این شغل فکر میکنید، و سرمایه کافی دارید، با من در تماس باشید تا به شما در راه اندازی و اجرایی کردن این ایده کمک کنم.

سالن اسپا و ماساژ

دومین پیشنهاد من، ایده ای پولساز در شهر آنتالیا است. کار در آنتالیا با تفریحات هتلی گره میخورد و یکی از پرطرفدارترین کسب وکارها در آنتالیا سالن های اسپا و ماساژ است و با اینکه اغلب در فصلهای توریستی شلوغتر هستند اما در همین فصول مشتریان بسیار زیادی دارند.

هزینه راه اندازی یک سالن ماساژ و اسپا در شهر آنتالیا از ۷۰۰ هزار لیر شروع میشود.

شاید علاقه مند باشید بخوانید: اخذ نمایندگی از موسسات آموزشی در ترکیه

اجاره خودرو در آنتالبا

کافی است تجربه سفر به آنتالیا را داشته باشید. در این شهر ۶ ماه سال را برای اجاره ماشین پر درآمد تخمین میزنیم. بازار داغ اجاره خودرو در ترکیه و به ویژه آنتالیا به گونه ای است که در تابستان حداقل یکی دو هفته قبل باید خودرو را رزرو کرده باشید و در دیگر فصول هم این بیزینس پررونق خواهد بود. گذشته ازین حتی پس از چند سال کار هروقت بخواهید با فروش ماشین ها سرمایه شما باز میگردد.\

هزینه راه اندازی مرکز اجاره خودرو به اینکه ماشین لوکس اجاره بدهید یا ماشین های رده اقتصادی بستگی دارد اما به طور میانگین از حدود ۱ میلیون لیر میتواند این بیزینس را حرفه ای شروع کنید،

کافه رستوران – اخذ فرانچایز از یمن کاهوه

راه اندازی کافه رستوران در شهر زیبای آنتالیا، فرصت رویایی برای هر کسی که به طبیعت و تابستان های طولانی در شهر ساحلی آنتالیا علاقه دارد خواهد بود.رستوران های دریایی،رستوران ایتالیایی، فستفودهای آمریکایی یا ترکی همه در این شهر محبوب هستند. اما بهترین گزینه برای راه اندازی یک کافه رستوران در ترکیه اخذ فرانچایز و گرفتن نمایندگی از برند محبوب یمن کاهوه است.

بیشتر بخوانید: فرانچایز چیست؟

چیزی که در اخد نمایندگی یک برند به خصوص در برندهای مواد غذایی حرف اول را میزند، پشتیبانی برند است. یمن کاهوه از شهر آنتالیا فعالیت خود را شروع کرده و دفتر اصلی این برند در شهر آنتالیاست. پشتیبانی این برند بسیار قوی است، قیمت ها حساب شده هستند و یکی از برندهای خوش نام در این عرصه است.

یمن کاهوه در کنار سرو انواع قهوه، غذاهای بین المللی و ترک هم سرو میکند و برندینگ مناسب آن، کار شما را در توسعه بیزینستان راحتتر کرده است.

جالب است بخوانید: هزینه راه اندازی رستوران ترکی در ترکیه

کاریابی در آنتالیا

اگر به دنبال استخدام در آنتالیا هستید، بهتر است سری به سایتهای کاریابی بزنید اما به طور کلی در سه حوزه کاریابی در آنتالیا راحتتر است.

اطلاعات بیشتر: سایتهای استخدامی در ترکیه برای خارجی ها

۱- مدرسین زبان انگلیسی – کار در آنتالیا

اگر به فکر استخدام در آنتالیا هستید، یکی از مهارتهایی که میتوانید از آن استفاده کنید، زبان انگلیسی است. پس اگر سطح خوبی از دانش زبان دارید، حتی اگر ترکی نمیدانید میتوانید در موسسات آموزشی این شهر استخدام شوید. چراکه حضور خارجی ها در این شهر توریستی زیاد است و غالب افراد برای استخدام شدن نیاز به سطح مقبولی از انگلیسی دارند. بعضی افراد به صورت شخصی و بعضا از سوی شرکتها و هتلهایشان در موسسات زبان استخدام میشوند. گزینه‌های مناسب یک مدرس چیست؟

  • تدریس در موسسات اموزش زبانهای خارجی
  • تدریس در مدارس خصوصی آنتالیا
  • تدریس در دانشگاه های خصوصی آنتالیا
  • تدریس خصوصی در شهر آنتالیا

بیشتر بخوانید: کار در ازمیر

۲- عکاس و فیلمبردار

عکاس و فیلمبردار و ادیتور در آنتالیا بازار کار خوبی دارد. با اینکه شانس استخدام رسمی برای یک خارجی در این مشاغل کم است ولی درامد نسبتا خوبی برای هنرمندان این رشته خواهد داشت. نکته دیگر اینکه اگر سرمایه اندکی هم دارید میتواند دفتر عکاسی و فیلمبرداری خودتان را در این شهر داشته باشید. و به تورهای تفریحی یا عروس و دامادها سرویس ارایه کنید.

برای اینکار با سرمایه کمتر از ۴۰۰ هزار لیر میتوانید شروع کنید.

۳- هتل داری در آنتالیا

برای استخدام شدن در هتل های انتالیا اگر مدرک مرتبط دارید و به چند زبان تسلط دارید شانس شما برای استخدام در آنتالیا بالاست. زبان ترکی، انگلیسی، فارسی، عربی و روسی و آلمانی از زبانهایی است که دانستن حداقل سه- چهار تا ازین زبانها حتی در حد متوسط شانس شما را برای استخدام بالا میبرد.

البته کار در هتل ممکن است فصلی باشد و حتی برخی هتلها سه ماه سال را تعطیل هستند. با این حال درآمد خوب در سایر ماه های سال میتواند برای شما راضی کننده باشد.

فراموش نکنید تجربه کاری مرتبط به شما در استخدام بسیار کمک کننده است. پس به دنبال کاری بگردید که با تجربه و مدارک دانشگاهی شما مربتط باشد.

من مهرداد محمدرضا مشاور کسب و کار در ترکیه ام و در شهر استانبول، ازمیر و آنتالیا دفتر خودم را دارم. من برای راه اندازی کار در آنتالیا من میتوانم در کنار شما باشم.

2 نظر

  • حسین مهدی نژاد
    پاسخ شهریور 5, 1401 در 12:47

    سلام
    آیا در مورد اجاره هتل در آنتالیا میتونید به بنده اطلاعاتی بدید؟

ارسال نظر

مهرداد محمدرضا هستم
ارسال