90 13 620 542 90+

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
 

برندینگ و برندسازی در ترکیه

مهرداد محمدرضا مشاور کسب و کار در ترکیه > برندینگ و برندسازی در ترکیه

برندسازی در ترکیه

برندسازی یکی از مهمترین گامهای شروع یک بیزینس است. اگر میخواهید یک کسب وکار راه بیاندازید یا کسب وکار فعلی خود در ایران را بین المللی کنید، برای رشد یک بیزینس، برای پویایی و ارزش افزوده ایجاد کردن باید از ابتدا به برندسازی در ترکیه فکر کنید

برندینگ چیست؟

پیش از آنکه بخواهیم، برندینگ بر اساس ترند روز ۲۰۲۲ را شرح دهیم، باید بدانیم برندینگ چیست و چه اثری درکسب و کار و درآمدمان دارد.

برندینگ، مجموعه‌ای از فعالیت ها را شامل میشود که نام برند و جایگاه برند شما را در ذهن مخاطبانتان افزایش می دهد. برندینگ باید داستانی باشد تا بتواند فعالیت ها و خدمات شرکت شما را به خوبی شرح دهد. عاملی که باعث تمایز شما در بین رقبایتان میشود، این است که در یاد مردم بمانید. این نکته را فراموش نکنید که برندینگ، یک هویت به حساب می آید. در عصر حاضر، ساختن یک برند ، کلید موفقیت کسب و کار است.

نام تجاری شما اساساً شخصیت برند شما و همچنین نقطه فروش منحصر به فردی است که کاری را که انجام میدهید، برجسته می کند. از آنجایی که محصولات جدید دائماً در حال تولید هستند، اولین برداشت ها مهم است. پس برند شما فوراً خود را نشان می دهد، که شما چه کسی هستید، چه کاری انجام می دهید.

اهمیت برندینگ در ترکیه

اهمیت برندینگ در ترکیه

Mehrdad mohamadreza

اگر برندینگ درست انجام شود، نام تجاری می تواند کسب و کار شما را ارتقا دهد، فروش محصولات شما را ارتقا دهد، مشتریان فعلی را درگیر نگه دارد و توجه مشتریان جدید را به خود جلب کند. اما اگر اشتباه انجام شود، می‌تواند شانس موفقیت یک برند در بازار را از بین ببرد
در پشت هر برند بزرگ، یک هدف بزرگ‌تر نهفته است
راه و چاه ثبت  شرکت در ترکیه

برندینگ بر اساس ترند روز ۲۰۲۲

همانطور که خود برندها رشد و تغییر می کنند، روندهای برندینگ نیز در طول سال ها تغییر می کنند. البته قوانین و دستورالعمل‌هایی در زمینه با برند سازی وجود دارد که بهتر است به آن‌ها پایبند باشید، اما همگام شدن با جدیدترین و بهترین متدها، راهی مطمئن برای جلو ماندن یک قدم از رقبای خود و مدرن بودن است.
اگر در حال انجام یک پروژه برند سازی یا طراحی مجدد هستید اما نمی خواهید از صفر شروع کنید، نترسید! هیچ وقت برای شروع مجدد دیر نیست.

در سال ۲۰۲۲ چه انتظاری از برندینگ داریم؟ آیا آماده اید با ترندهای روز پیش بروید؟

برندسازی
از طراحی لوگو تا تبلیغات

فعالیت برند

نکته اول

 فعالیت برند

فعالیت برند یعنی نشان دادن مراحل پروژه هایی که در اختیار دارید، یا اینکه در کنار فعالیت اصلی شرکت خودتان، چقدر برای دغدغه های مردم ارزش قائل هستید، به برندینگ شما بسیار کمک میکند. مثلا یکی از دغدغه های اصلی مردم جهان، محیط زیست است. شما میتوانید بخشی از درآمد خود را به کمک به محیط زیست اختصاص دهید یا به طور واضح نشان دهید که فعالیت شما آثار مخربی برای محیط زیست ندارد. از دیگر دغدغه های کنونی، برابری حقوق زن و مرد است. شما میتوانید اعلام کنید که حقوق دریافتی آنها یکسان است یا در مواقع آسیب و … از خانم ها حمایت میکنید.

منظور ما سوءاستفاده از احساسات عمومی نیست بلکه قدم گذاشتن در راستای تحقق هدف آنها است! اگر از آنها حمایت کنید، قطعا از شما حمایت خواهند کرد. به تازگی برند شناخته شده‌ی ویکتوریا سیکرت، دیگر از مدل های قدیمی یا به اصطلاح فرشته هایش استفاده نمیکند و از زنانی با رنگ های پوستی متفاوت، اندام های متفاوت و از زنان قدرتمند استفاده میکند و اساس برندینگ خود را “همه، زیبا هستند” قرار داده است.

نکته دوم

مینیمالیسم یا ساده‌گرایی

شاید عجیب به نظر برسد این که هرچه به سمت جلو حرکت میکنیم، تمایل به ساده‌گرایی و مینیمالیسم بیشتر میشود. این عنصر باعث میشود که شما بیشتر به کیفیت کارتان توجه دارید تا زرق و برقی که از بیرون جلب توجه کند. مینیمالیسم باعث میشود توجه مخاطب به سوژه اصلی جلب شود تا سوژه به تنهایی بتواند با مخاطب ارتباط برقرار کند.

نکته سوم

طراحی عجیب و غریب

گرچه پیش تر گفتیم از مینیمالیسم استفاده کنید، اما این مورد همه جا جواب نمیدهد و گاهی اوقات باید خلاف آن عمل کنید. طرح عجیب استارباکس از یک پری دریایی ملوان یکی از این مثالهاست.

یا مثلا کارت های بانکی عموما یک شکل دارند، اما اگر بانکی به جای طرحی که سال ها از آن استفاده میشده است، از کاراکترهای نوستالژی یا حتی طرح های مینیمال روی کارت بانکی استفاده کند، مردم ترغیب به افتتاح حساب در آن بانک میشوند، آن هم فقط به خاطر یک کارت بانکی

نکته چهارم

باوهاوس

در اوایل قرن بیستم، هنر استفاده از اشکال هندسی، خطوط قطور و گوشه های تیز در آلمان بسیار مورد توجه قرار گرفت. باهاوس حسی مینیمال، مدرن و کاربردی دارد که جلوه ای رنگارنگ و چشم نواز ایجاد می کند.

نکته پنجم

گرادیان

تلفیق رنگ ها یا گرادیان، برای چشم‌ها آزاردهنده نیست. گرادیانی خوب است که از سه یا چند رنگ مکمل، تناژهای مختلف یک رنگ، استفاده شود. استفاده از گرادیان، ظاهری مدرن‌تر و جاودانه‌تر می‌دهد. به عنوان مثال پلتفرم اینستاگرام در سال ۲۰۱۶ از این متد برای تغییر لوگوی خود استفاده کرد.

نکته ششم

نوستالژی در برندینگ

نوستالژی به یک نیروی غالب در برند سازی و بازاریابی تبدیل شده است. برای بسیاری از برندها، گذشته همچنان منبع غنی الهام است و در نتیجه این نمادهای بسیار محبوب فوراً قابل تشخیص هستند. اگر به دنبال استفاده از این مورد هستید باید ببینید حدود ۳۰ الی ۴۰ سال پیش چه چیزی بسیار محبوب بوده است و تقریبا همه آن را دوست داشتند. جنگ ستارگان، هری‌پاتر، فرندز و حتی آتاری نوعی نوستالژی محسوب میشود.

نکته هفتم

سوار بر موج

حتما سریال اسکوئید گیم را دیده اید. برند ایرانی در این مورد بسیار کندتر از کشورهای دیگر رخ میدهد حتی به گونه ای که دیگر از تب و تاب افتاده است! و تازه برند های ایرانی به سراغ آن میروند. اما شما این را یک موقعیت بدانید. سریال‌هایی که ترند میشوند را دنبال کنید و از آنها برای تبلیغات خود استفاده کنید.
در زمان محبوبیت و اوج اسکوئید گیم، کمپانی هایی مثل تویوتا، پیتزا دومینو، روو هتلز از این فرصت استفاده تبلیغاتی کرده اند و سوار بر موج محبوبیت اسکوئید گیم شدند! همانطور که میدانید ترندها زود گذر هستند پس دیگر روی اسکوئید گیم حسابی باز نکنید. کافی است ببینید سریال هایی که در صدر قرار میگیرند و رکورد قبلی را می شکنند کدامند یا اصلا با استاندارهای برند شما سازگار هستند یا خیر .

نکته هشتم

چالش‌ها

در اینستاگرام، تیک‌ تاک و یوتوب چالش هایی انجام میشود که اغلب پر بازدید هستند و وایرال میشوند. شما میتوانید یکی از چالش هایی که با استاندارهای برند شما هماهنگ است را انجام دهید.

مهرداد محمدرضا هستم
ارسال