90 13 620 542 90+

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
 

چطور از بلک فرایدی در معروف شدن برند و فروش بالا کمک بگیریم

مهرداد محمدرضا مشاور کسب و کار در ترکیه > چطور از بلک فرایدی در معروف شدن برند و فروش بالا کمک بگیریم

تکنیکهای فروش و برندینگ در جمعه سیاه

در این مقاله چند تکنیک اساسی و ساده، اما مهم
برای برندینگ و فروش در روز جمعه سیاه توضیح داده ام

بلک فرایدی یا جمعه سیاه
فرصتی برای برندسازی و فروش بیشتر

بلک فرایدی یا جمعه سیاه، فرصتی برای فروش و برندسازی است. بلک فرایدی آخرین جمعه ماه نوامبر است که روز بعد از عیدشکرگذاری در آمریکاست. این روز بزرگترین برندهای دنیا، معروف ترین سایتهای فروش مثل آمازون و حتی شرکتهای خدمات محور با تخفیف ها و پروموشن ها به جذب مشتری جدید یا برگرداندن مشتریهای قبلی از آن استفاده میکنند.

بلک فرایدی یا جمعه سیاه روزی برای «جلب توجه مخاطب» به بیزینس شماست و معمولا افراد از یک ماه قبل برای خرید در این روز برنامه ریزی میکنند. بهترین تخفیف ها را گردآوری میکنند و حتی کیف پول خود در وبسایت های فروش را شارژ میکنند تا از تخفیفی جا نمانند.
فروشگاه های فیزیکی هم از این قائده مستثنا نیستند و صف های طولانی بلک فرایدی هرسال خبرساز میشود.

در این مطلب با هم استراتژی ساخت کمپین بلک فرایدی را بررسی میکنیم و نکات مهم در برندسازی در این روز را مرور میکنیم. تا پایان این مطلب را دنبال کنید.

تعداد افرادی که در بلک فرایدی زخمی می‌شوند یا فوت می‌کنند، آمار جالبی دارد و برخی آمارها تعداد آن‌ها را از افرادی بیشتر گزارش می‌کنند که هرساله براثر حمله‌ی کوسه در آمریکا جان خود را از دست می‌دهند!!! البته چندسالی است که فروش آنلاین به داد مشتریان رسیده است

استراتژی فروش در بلک فرایدی

  • از قبل برنامه ریزی کنید
  • بلک فرایدی یک روز است. اما برای این یک روز نیاز به برنامه ریزی دارید. باید بدانید چه محصولاتی را با چه تخفیفی به فروش میرسانید و تخمینی از تعداد فروش داشته باشید. دقت کنید قرار نیست ضرر کنید
  • علاوه بر این مشتریان شما باید از قبل از تخفیف و کمپین شما مطلع باشند. از یکی دو هفته قبل شروع کنید و از منابع مختلف برای پروموت کردن کمپین خود در بلک غرایدی استفاده کنید
  •  پکیج درست کنید
  • کسی که وارد سایت یا مغازه شما میشود را ترغیب کنید به خرید بیشتر. پکیج و بسته ای با چند فاکتور مشخص کنید. برای مثال دو مسواک و یک خمیر دندان، رنگ مو به اضافه کراتینه، طراحی ناخن دست و پا در یک بسته تخفیفی، ست لباس سفری و قمقمه
  • با این روش به مخاطب میگویید با خرید اجناس بیشتر میتواند هزینه کمتری پرداخت کند و ولی فراموش نکنید یک جنس پرفروش را با یک جنس کم فروش پکیج کنید. یا جنسی که حاشیه سود بالایی دارد را در کنار جنسی با سود کمتر بگذارید.
  • محصول ویژه بلک فرایدی
  •  بعضی بیزینس ها قابلیت ارائه خدمت یا محصول ویژه را دارند. مثلا یک شیرینی یا کوکی ویژه بلک فرایدی یا کارت هدیه مخصوص بلک فرایدی، تخفیف روی تی شرت های سیاه و  … با این کار توجه ویژه ای به کمپین خود جلب میکنید
  • یکی بخر- دوتا ببر
  • یکی از محبوبترین آفرها در ترکیه پیشنهاد جنس دوم و یا سوم رایگان است. در این آفر بین دو محصول انتخابی، ارزانترین جنس رایگان حساب میشود. البته اغلب دو تا بخر-سه تا ببر و حتا بیشتر، باب شده. اگر در ترکیه بیزینسی دارید این مدل استراتژی  را دست کم نگیرید.به نسبت تخفیفی که میدهید مشتری ترغیب به خرید بیشتر میشود.
  •  آفر مشتریان ویژه -VIP Offer
  • اگر میخواهید بین صدها رقیب گوی سبقت را بربایید یک پروموشن برای مشتریان ویژه خود در نظر بگیرید. مثلا یک کد تخفیف ۸۰٪ برای تعداد محدودی از بهترین مشتریانتان بفرستید. فراموش نکنید در ایمیل یا پیامک خود به ویژه بودن این آفر اشاره کنید

برندسازی در جمعه سیاه

جمعه سیاه فقط یک روز نیست!

از یک هفته قبل تا یک هفته بعد انواع تخفیفها ادامه دارد.

همه توجه ها به مراکز خرید و بیزینس های مختلف جلب شده.

هشتگ بلک فرایدی و جمعه سیاه در اینستاگرام جستجو میشود و کلیدواژه های آن در سایت کاربران میگردند تا بهترین و بالاترین تخفیف را پیدا کنند.

اینجاست که تولید محتوای ویژه اهمیت پیدا میکنند. در این جستجوها برند شما میتواند شناخته شود.

پیشنهادهای خاص و جذاب

آفرهای خلاقانه و جذاب میتواند برند شما را در یادها ماندگار کند و تجربه خوب خرید میتواند یک مشتری دایم بسازد.

مثلا اگر یک قنادی دارید با پیشنهاد ویژه و تخفیف مشتری را به قنادی میکشانید و بعد از اولین تجربه و تست شیرینی های شما، بسته بندی عالی و کیفیت و تازگی به مشتری همیشگی تبدیل میشود.

از شبکه های اجتماعی غافل نشوید

از تمام کانالهای تبلیغات استفاده کنید، از دکور ویژه بلک فرایدی از روزهای قبل گرفته تا پروموت کردن پست اینستاگرام.

علاوه بر این میتوانید از یکی از اینستاگرامرها بخواهید در پیجش یکی از محصولات را معرفی کند و بگوید که منتظر تخفیف آن در روز جمعه روی سایت یا در مغازه شماست.

در واقع هم جنس و هم تخفیف و هم برند معرفی میشود .

آخرین نکته و مهترین آن

تحلیل داده ها را فراموش نکنید. این مهمترین دستاورد یک کمپین است

بعد از کمپین جمعه سیاه، به این چند سوال پاسخ بدهید

سود و هزینه

این کمپین چقدر برای شما سودآوری داشته؟ چقدر برای تبلیغات هزینه کردید و چقدر روی آفرها هزینه داده اید؟

بهترین آفر

کدام پیشنهاد طرفدار بیشتری داشته؟ کدام کالا یا خدمات توانسته مخاطب را به خود جلب کند؟ کدام آفر سود بیشتری داشته؟

مشتری

رضایت مشتریان را چطور ارزیابی میکنید؟ چند درصد مشتری جدید در طول کمپین داشتید؟ چقدر از مشتریان پیشین به شما مراجعه کردند؟ آیا توانستید مشتریان غیرفعال را به خرید تشویق کنید؟

 کد تخفیف ۳۰٪ برای ثبت شرکت

روز جمعه برای ثبت شرکت در مدیاپل اقدام کنید و ۳۰٪ تخفیف بگیرید. میتوانید از این کد اسکرین شات بگیرید و هنگام پر کردن فرم در ابتدای ورود به شرکت، درخواست تخفیف کنید.
این تخفیف یک بار به هر مشتری تعلق میگیرد و تنها از جمعه ۵ آذر تا جمعه ۱۳ آذر معتبر است.

ثبت شرکت و هزینه های آن در ترکیه

مهرداد محمدرضا هستم
ارسال