90 13 620 542 90+

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
 

باندلینگ و فروش پکیج

روانشناسی تبلیغات

حتما کمبوباکس برگر کینگ را دیده اید. پکیجی از ساندویچ و نوشابه و سیب زمینی که برای شما ارزان تر تمام میشود.
پیشنهادی که برای مشتری وسوسه برانگیز است و برای صاحب کسب و کار هم گران تمام نمیشود.

این مقاله درباره باندلینگ و استراتژی پکیج ساختن برای ورود به بازار ترکیه است.

ورود به بازار ترکیه
استراتژی باندلینگ و فروش پکیج

بسیاری از فروشندگان لوازم آرایشی و بهداشتی، دو یا چند محصول خود را در یک بسته‌بندی قرار می‌دهند و در قالب یک مجموعه می‌فروشند. اپراتورهای تلفن همراه بسته تماس و پیامک و اینترنت را با هم میفروشند.
فروشندگان پوشاک، برخی محصولات خود را با هم ست می‌کنند و مجموعه‌ی آن‌ها را با قیمتی پایین‌تر در اختیار مشتری قرار می‌دهند
آژانس‌های مسافرتی، بلیط هواپیما و هزینه‌ی ویزا و مبلغ ترانسفر و بهای اقامت در هتل را ترکیب می‌کنند و در قالب یک «بسته‌ی مسافرتی» به مشتریان خود عرضه می‌کنند.

همه‌ی این‌ها در ادبیات مدیریت بازاریابی با عنوان استراتژی باندلینگ یا فروش مجموعه‌ای از محصولات شناخته می‌شوند.
بسیاری از کسب و کارها در ترکیه، بیش از یک کالا یا خدمت را عرضه می‌کنند. اگر این کسب و کارها تصمیم بگیرند تعدادی از کالاها و خدمات خود را در قالب یک «بسته» به مشتریان عرضه کنند، اصطلاحاً گفته می‌شود که از استراتژی باندلینگ استفاده کرده‌اند.
روانشناسی تبلیغات نشان داده که باندلینگ مشتری شما را ترغیب میکند به خرید.

 در استراتژی «باندلینگ محصول» چه مهم است؟

تعریف ” باندلینگ محصول” متفاوت است. به گفته برخی، روزنامه‌ یک بسته متشکل از چند مقاله است که به صورت یک واحد فروخته می‌شود، همانطور که آلبوم‌ها یک بسته آهنگ هستند. برای بررسی بیشتر این معنا، سه مفهوم متفاوت را در نظر می‌گیریم

باندلینگ محصول: دو یا چند محصول مکمل که از صفحه محصول یا صندوق به سبد خرید اضافه می‌شوند، معمولا با تخفیف فروخته خواهند شد.
فروش جانبی : محصولی که مکمل خرید موجود است اما از دسته دیگری (یا فروشنده دیگری) است.
افزودنی‌ها / ادز-آن: برنامه‌های حفاظت، اشتراک پشتیبانی فنی یا آموزش محصول یا هر چیز دیگری که که آرامش خاطر برای خرید موفق را به مشتری ارائه می‌دهند.

هزینه تبلیغات در ترکیه
دو روش اصلی در ساخت پکیج و بسته‌‌بندی‌های محصول

بسته‌های محصول در مقابل قیمت بسته‌ها
در حالی که محصولات باندلینگ اغلب با تخفیف به فروش می‌رسند، قیمت ویژه تنها یکی از چندین انگیزه بالقوه است.

بسته‌های خالص در ارائه یک محصول در مقابل بسته‌های ترکیبی
بسته‌های خالص فقط به صورت تک محصول در دسترس هستند. از طرفی بسته‌های ترکیبی به صورت جداگانه و بصورت باندلینگ برای خرید در دسترس خواهند بود. برای نمونه به معاملات غذای فست فود فکر کنید: هنوز هم می‌توانید هرکدام از اقلام را به صورت جداگانه خریداری کنید.

نکته مهم برای ورود به بازار ترکیه اینکه اگر میخواهید پکیجینگ را به عنوان آفر مطرح کنید قیمت گذاری را درست انجام دهید چون قسمت واقعی از چشم مشتری دور نمیماند.

فروش پکیج چه سودی برای شما دارد؟

اغلب اوقات، باندلینگ محصول، فرصتی برای افزایش میانگین ارزش سفارش هستند. یک تخمین از مک کینزی نشان می‌دهد که ۳۵٪ از کل خریدهای آمازون از طریق توصیه‌هایی خرید محصولات ترکیبی انجام می‌شود و طبق گفته‌های فارستر، این توصیه‌ها دارای موفقیت در فروش حدود ۶۰٪ هستند.

اگرچه می‌توانید در مورد هر سطحی که هر یک از محصولات پیشنهادی به فروش می‌رسد، بحث کنید، اما نتیجه کار یکسان است: افزودن محصولات مرتبط به یک خرید معلق، راهی قدرتمند برای رشد درآمد است.

مهرداد محمدرضا هستم
ارسال