90 13 620 542 90+

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
 

میزان افزایش حقوق در ترکیه تابستان ۲۰۲۲

مهرداد محمدرضا مشاور کسب و کار در ترکیه > وبلاگ  > میزان افزایش حقوق در ترکیه تابستان ۲۰۲۲

میزان افزایش حقوق در ترکیه تابستان ۲۰۲۲

با افزایش قیمت ها و بالا رفتن نرخ تورم در ترکیه، نگرانی ها به خصوص در قشر کارمند و کارگر بالا رفته. به همین خاطر هم دولت برای جبران ان با افزایش حقوق کارمندان برای بار دوم در سال ۲۰۲۲ میلادی موافقت کرده است. در این مدت میزان درآمد در ترکیه ۲۰۲۲ برای اقشار کم درآمد چالش بر انگیز بوده است.

>> مطالب محبوب این هفته: لیست میانگین درآمد در ترکیه در مشاغل مختلف ۲۰۲۲

افزایش ۳۰درصدی پایه حقوق کارمندان در ترکیه تابستان ۲۰۲۲

رئیس‌جمهور ترکیه تیرماه امسال در جمع خبرنگاران ترکیه اعلام کرد که تصمیم گرفته است حداقل دستمزد را در این کشور ۳۰ درصد افزایش دهد تا از خانواده‌ها در برابر تورم فزاینده محافظت کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از ترکیش نیوز، رجب طیب اردوغان گفت که از اول جولای، حداقل دستمزد جدید ۵۵۰۰ لیر (حدود ۳۳۰ دلار) در ماه تعیین شده است.

گفتنی است که بعد از شروع پاندمی تورم در تمام کشورها بالا گرفت و حتی بعد از واکسیناسیون تاثیرات بیشتر خود را نشان داد رد عین حال ترکیه با کاهش قیمت ارز رایج یعنی لیر، تورم بالاتری را شاهد بوده و هست. البتهه که اقتصاد ترکیه راکد نیست و بعضی این را ترفند دولت برای افزایش صادرات و درآمد توریستی میدانند و در بلند مدت منتظر تاثیرات رشد و بهبود در اقتصاد ترکیه هستند.

با این حال در حال حاضر بالا رفتن قیمت ها به خصوص اجاره خانه خیلی ها را نگران کرده است. این در حالی است که کسانی که درآمد دلاری دارند ترکیه را به عنوتان مقصر مهاجرتی خود اعلام کرده اند.

مطالب مرتبط: سایتهای فریلنسری برای درآمد دلاری در ترکیه

مطالب مرتبط: راه های استخدام در ترکیه

افزایش ۵۰ درصدی پایه معاش در ترکیه ژانویه ۲۰۲۲

همانطور که گفتیم این دومین افزایش پایه حقوق در تریکه است که به دنبال بالا رفتن نرخ تورم اتفاق می افتد. ماه ژانویه و در واقع ابتدای سال ۲۰۲۲ دولت با افزایش ۵۰ درصدی در صدد بهبود وضعیت معیشتی کارمندان برآمد. در ابتدای سال میلادی حداقل دستمزد ۴۲۵۰ لیر تعیین شد.

نرخ تورم سالانه ترکیه در ماه گذشته با افزایش قیمت مواد غذایی و انرژی با سرعتی کمتر از حد انتظار افزایش یافت اما همچنان به بالاترین میزان در ۲۴ سال گذشته یعنی ۷۳.۵ درصد رسید.

اردوغان با تاکید بر عزم دولت برای اولویت‌بندی و رسیدگی به چالش‌هایی که خانوارها با آن مواجه هستند چنین گفت: تورم نه تنها مشکل ترکیه بلکه مشکل کل جهان است.

بر اساس گزارش موسسه تامین اجتماعی کشور ترکیه (SGK)، بیش از ۴۰ درصد از کل کارگران این کشور حدود ۸۴ میلیون نفری، حداقل دستمزد را دریافت می‌کنند.

دولت گفته است که تورم با برنامه جدید اقتصادی کاهش خواهد یافت، برنامه‌ای که نرخ‌های پایین را برای تقویت تولید و صادرات در اولویت قرار می‌دهد و هدف آن دستیابی به مازاد حساب جاری است.

اردوغان اخیرا گفته است که انتظار دارد که تورم تا فوریه و مارس سال آینده به سطوح مناسب کاهش یابد.

راه اندازی کسب و کار تضمین درآمد شما در ترکیه است

کارمندی همیشه و همیشه چالش برانگیز بوده به خصوص در کشوری که تورم بالا دارد و نرخ حقوق همیشه از تورم جا میماند. راه اندازی کسب و کار در ترکیه یکی از راه های کسب درآمد بالاست که به شما در زندگی بهتر به عنوان مهاجر کمک میند.

من مهرداد محمدرضا مشاور کسب و کار در ترکیه، به شما در این راه کمک میکنم. از صفر ایده تا صد اجرا.

برای مشاوره آنلاین و حضوری با من تماس بگیرید.

بدون ديگاه

ارسال نظر

مهرداد محمدرضا هستم
ارسال